Ut med företaget på sociala medier

Ett av det mest kostnadseffektiva sätten att nå ut till kunder, är att lära dig hur du bemästrar olika sociala media. Men för det ska du ha både tid och kunskap eftersom kanalerna är otaliga och mängden information massiv. Sociala medier är inget nytt, tvärtom. Facebook och Twitter har funnits i 15 år, LinkedIn och Flickr är till och med äldre än så.

Men användarna är mer krävande och mängden av information på nätet har fullständigt exploderat. Den virtuella världen är gränslös. Hur ska du då kunna veta var du behöver synas som företagare? Vilka kanaler ska du publicera i och framförallt, vad ska du ladda upp för att inte drunkna i flödet där ute?

Som företagare börjar du från att kunna din bransch och din produkt. Sedan vill du skala uppåt och expandera. Det är här sociala media är dig till nytta eftersom rätt innehåll i rätt kanal vid rätt tidpunkt hämtar nya kontakter.

Kvaliteten på publicerat innehåll är avgörande. Det är viktigt att erbjuda målgrupperna substans och mervärde. Därför lönar det sig för företag att ta hjälp av experter på produktion av innehåll för sociala medier. Ingen är expert på alla områden och succéfaktor nummer 1, är att fokusera på det du kan bäst.