Företagssajten känns redo. Det är dags för lansering. Vad kan man ha glömt? Vad ska man tänka på i detta skede?
Kontaktinformation
Se till att adress och telefonnummer är korrekta. Om man är ett företag som befinner sig på flera platser i landet behöver man vara tydlig med vilka telefonnummer som leder vart. Se Swoosh som ett bra exempel. Där står deras journummer bredvid de olika städerna så man tydligt kan se vilka man ska kontakta.
Menyn
Låt några personer som aldrig sett sajten försöka navigera dem. Be dem hitta olika undersidan och viss information. Om de enkelt klarar av att hitta det, har man lyckats bra och kan fortsätta med lanseringen. Har de däremot svårt att hitta kan du behöva se över menysystemet och försöka förenkla det. Hemtrevligt har en lättnavigerad sajt där du lätt kan komma till en passande underkategori och undersida beroende på vad du är intresserad av.
Texten
Läs igenom texten igen och igen, be andra läsa texten flera gånger också. Man vill inte hitta felstavningar och grammatiska misstag i en professionell text som ska sälja in företaget. Korrekturläs texter innan de läggs in på sajten. Här kan man dra nytta från personer utanför företaget såsom familj eller vänner. Om de kan förstå vad ni försöker säga med texten, har ni nog förklarat ert företag på ett bra och lättförståeligt sätt.